Kırılan Şarj ve Data Kabloları Nasıl Onarılır?


Şarj ve data kabloları, yapıları gereği plastik kablolardan üretilmiştir. Bu nedenle de kullanım sırasında yıpranmaktalar ve yıprandıklarında ise kırılarak işlevini yerine getiremez duruma gelmektedirler. Bu durumda da artık ya yeni bir kablo almak zorunda kalırsınız, ya da elinizdeki kabloyu onarmak durumunda kalırsınız. Adaptörü ve kablosu orijinal olan telefonlarda adaptöre yeni bir kablo taktığınızda genellikle verim alamazsınız. Kablo, akımı telefona iletemez ve telefon şarj olduğunu gösterir. Ama biraz zaman geçince telefonun şarjının sürekli aynı seviyede kalmasını görebilirsiniz. Kaliteli kablolarda bu durum az görülmesine rağmen özellikle sahte ve uygun olmayan kablolar bu sorunu ortaya çıkarmakta. Bu da sizi ister istemez orijinal kablo almaya ya da elinizdeki kabloyu onarmaya itecektir. Orijinal kabloların pahalılığı karşısında yapacağınız birkaç işlem ile kablonuz eskisi gibi çalışacak.
Ben, bu konumuzda yeni bir kablo almak istemeyen kullanıcılar için kendi kırılmış olan şarj ve data kablomu tamir ettim. Biraz el beceriniz varsa ve tamir işlerinde kendinize güveniyorsanız siz de kablonuzu onarabilirsiniz.

Gereken Malzemeler
  1. Bozuk Şarj/Data Kablosu
  2. Bıçak
  3. Makas
  4. Tornavida
  5. Elektrik kablo bandı
  6. İnce ofis bandı( Şeffaf renkli olan.)
  7. Gidişata göre Lehim makinası.( Aluminyumu da olması lazım.)

 Öncelikle kablomuın onarmadan önceki durumuyla başlayayım. Aşağıdaki gibiydi şarj kablosu.
Şarj ederken bir süre sonra görüldüğü yerden parçalandı ve kablom koptu. İçerisindeki renkli kablolar görünmekte. Şu durumda şarj göremez durumda. Bu şarj giriş kısmını açmalıyız.

Şarj giriş kısmındaki plastiği açmak için ince uçlu bir tornavida ile plastiğe mümkün olduğunca az zarar vererek açın. Mümkün olduğunca az zarar diyorum çünkü eninde sonunda zarar görmekte. Açarken dikkatli olun. Gayet sert bir şekilde kenetli. Biraz zorlama ile plastik kapağı açabilirsiniz.

Gördüğünüz gibi plastik kapak zorlama yoluyla açıldı ve içerisinde metal bir kısımla kapatılmış durumda yeni bir kapak çıktı. Bu kapağı açmak için ve kablolara daha iyi erişime ulaşmak için engel olabilecek herşeyi sökmelisiniz. Bana burada engel olabilecek kısım alt resimde göreceğiniz plastik parça oldu. Sizde farklı bir yapı çıkabilir.

Ardından da metal kısmı sökmeyi deniyorum. Metal kısmı sökerek lehim yapabilirsiniz. Ben lehimsiz hallettim.

Gördüğünüz gibi iki kablo alt kısma iki kablo üst kısımdan karta lehimlenmiş durumda. İsterseniz lehimleri sökerek aynı şekilde lehim yapabilirsiniz. Ben lehimleri sökmeden kabloları birleştirerek yaptım.

Dış kalın kabloyu sıyırarak iç kablolara ulaştım.

Ve ardından kabloları bıçakla kestim ve birbiriyle tekrar birleştirdim görüldüğü gibi. Ardından kabloları teker teker elektrik bandıyla bantladım ve etrafını da şeffaf bant ile kapladım. İşimiz bitti. Geri kapatmaya başlıyoruz kablomuzun parçalarını.

Kablomuzun onarım sonrası son hali de şu şekilde.

Hiç yorum yok:

Sizler ne düşünüyorsunuz? Bu konu hakkında yorum ve düşünceleriniz nelerdir?

Her hakkını sakladım, bulamazsınız :). Blogger tarafından desteklenmektedir.