Uzak Masaüstü Bağlantısı Nasıl Yapılır? Resimli Kolay Anlatım


Windows'un bünyesinde yer alan ve ne işimize yarayacak sorusunu sorduran programdır Uzak Masaüstü Bağlantısı. Ancak kendisi gayet yararlı bir program olmakla birlikte yerinizden bile kımıldamadan adında da geçtiği gibi uzaktaki bir bilgisayara sizi ulaştırabilir. Örneğin uzaktaki bir masaüstü bilgisayara ve sunucuya bağlanmanız gerekebilir. Uzak masaüstü bağlantısı sanıldığı kadar zor değilir ve ek bir program istemez. Windows'un hemen her sürümünde bulunan uzak masaüstü bağlantısı özelliği ile sunucunuzla, uzak bilgisayarınız ile bağlantıyı kolaylıkla kurabilirsiniz. Peki uzak masaüstü bağlantısı nasıl kullanılır?

Uzak Masaüstü Bağlantısı Nasıl Yapılır?


Uzak masaüstü bağlantısına ulaşmak için öncelikle Windows başlat menüsünden uzak masaüstü bağlantısını bularak açmalısınız. Eğer bulamadıysanız arama kutucuğuna yazarak bulabilirsiniz. Ben kendi bilgisayarımda Başlangıç ekranıma kaydettiğim için hemen oradan seçiyorum.


Daha sonra aşağıdaki gibi ekran açılacak. Burada bağlanacağınız sunucunun, bilgisayarın veya başka bir şeyin IP numarasını girmelisiniz. Numarayı girdikten sonra şifrenizi de girmelisiniz. Bende şifre bu bölümde görünmemekte zira ben önceden sunucuya giriş yaptım.


Benim bağlandığım sunucuda sertifika bilgileri çıkıyor. Sizde bu aşamada çıkmayabilir, çıkarsa da evet diyerek devam etmelisiniz. Dilerseniz bu bilgisayara bağlantılar için bir daha sorma seçeneğini işaretleyerek sonraki bağlanmanızda sertifika bilgilerini görmemeyi tercih edebilirsiniz.


Son olarak ta aşağıda gördüğünüz gibi uzak masaüstü bağlantısı yardımıyla uzaktaki sunucuya bağlandım. Gördüğünüz gibi gayet kolay. Burada sunucumuz üzerinden istediğim işlemleri gerçekleştirebiliriz zira kendisi ayrı bir bilgisayar gördüğünüz gibi.


Eğer bu bilgilerle size yardımcı olduysam yorum yazarak bana destek olabilirsiniz. İleride sanal sunucular hakkında yeni yazılar da yazacağım.

Hiç yorum yok:

Sizler ne düşünüyorsunuz? Bu konu hakkında yorum ve düşünceleriniz nelerdir?

Her hakkını sakladım, bulamazsınız :). Blogger tarafından desteklenmektedir.