BIOS'a Gömülü Windows Lisansı Nasıl Bulunur?


Windows işletim sistemleri, dünyada en çok kullanılan bilgisayar işletim sistemidir. Bu işletim sistemleri lisanslarını öncelerden CD-DVD üzerinde veriyorken artık Bios üzerine gömerek vermeye başladılar. Bu da haliyle başka sürüm Windows kurup geri dönmek isteyen kullanıcılara sorun çıkartmakta. Çünkü eski Windows lisansı bilinmemektedir.
Bir arkadaşın Windows'ta Bios'a gömülü olan lisansını bulamaması sonucu ufak araştırmayla Bios'un içerisindeki Windows lisansını ortaya çıkarttım ve bunu yöntemleriyle burada sizlere paylaşıyorum.
Bios'ta gömülü olan Windows lisansını öğrenmek için öncelikle RWEverything adlı programı indirmelisiniz. Ardından ürünü yönetici olarak çalıştırmalısınız.
RWEverything İle Windows Lisansı Öğrenme
ACPI butonuna tıklayarak MSDM butonuna tıklayın ve karşınıza bir çok yazı çıkacak.
RWEverything İle Windows Lisansı Öğrenme
Kırmızı alanlarda ise artık Windows lisans anahtarınızı görebileceksiniz. Buradan not etmeyi unutmayın.

Hiç yorum yok:

Sizler ne düşünüyorsunuz? Bu konu hakkında yorum ve düşünceleriniz nelerdir?

Her hakkını sakladım, bulamazsınız :). Blogger tarafından desteklenmektedir.