DDR5 Bellekler Üretiliyor! DDR5 Bellekler Ne Zaman Çıkacak?


DDR4 Belleklere neredeyse hiç kimse geçiş yapamamışken (Ben DDR2 RAM kullanıyorum hala :) ) DDR5 Belleklerin üretildiği haberini alsanız ne yaparsınız? Evet doğru, DDR5 Bellekler üretilmeye çalışılıyor. DDR4 RAM'İn sonu mu geldi?
Yeni üretilecek olan DDR5 RAM'ler, DDR4 RAM'lere oranla daha az enerji tüketerek daha fazla performans vermeye odaklanıyor. DDR4'ten iki kat fazla performans ve iki kat fazla frekans, hız ve kapasite sunacak.

Şimdiden DDR5 RAM'lerin rakibinin de olduğunu belirtmeden geçmeyelim. DDR5 RAM'lerin piyasaya çıkış zamanı henüz belli değil ancak üst seviye bilgisayar donanımlarında bulunacağı ve normal kullanıcıların pek almayacağını düşünüyorum. DDR4 bile yaygınlaşmamışken bu söylemimde kendimi haklı buluyorum. İntel'in üreteceği Optane adlı bellekler ise DDR5'in en büyük rakibi olacak. Bu bellekler, bilgisayar kapandığında dahi içinde veri tutabilecek bir teknolojide üretiliyor. Bakalım DDR RAM'ler nereye kadar ilerleyecek?

Hiç yorum yok:

Sizler ne düşünüyorsunuz? Bu konu hakkında yorum ve düşünceleriniz nelerdir?

Her hakkını sakladım, bulamazsınız :). Blogger tarafından desteklenmektedir.